Saturday, January 1, 2011

TATA 2010, WELCOME 2011

Assalamualaikum w.b.t...


hi blog..we meet again...tepat kul 12.00am. mercun tgh berdentam dentum...aku teringin nk tgk..bunyi je da buat aku teruja..unfortunately, xnmpak.. :-(...xpela..cme kehadiran 2011 da mula dirasai kini. neway, welcome 2011 n tata 2010...dgn doa dan harapan smoga 2011 bakal memeterikan detik-detik bahagia buat kami sekeluarga...amin..


2010...
menyaksikan pelbagai kisah..suka dan duka..tawa dan airmata...sedih dan gembira..semuanya telah ditinggal pergi..namun kenangan yang tercipta akan disimpan menjadi sejarah dan disemat dalam lipatan memori. kisah bahagiaku juga bermula disini..2010 melakar sejarah terindah dalam hidupku saat disatukan dengn 'si dia' buah hatiku...setelah pelbagai rintangan dan dugaan kami lalui, akhirnya kisah kami dimaktubkan dengan lafaz ijab dan kabul...kesukaran yang ditempuhi berjaya diatasi berkat kesabaran 'si dia' dan kami sekeluarga. syukur Alhamdulillah...penyatuan ini membuahkan bahagia..yang kuharapkan berpanjangan selama-lamanya, dunia akhirat..amin...


2010...
merungkap kisah tragis buat kami..berita yang pada mulanya kami terima penuh gembira akhirnya bertukar menjadi mimpi ngeri...sungguh, saat kami mendambakan 'kehadirannya', 'dia' dijemput pergi..belaum sempat aku merasa gembira dgn 'kehadirannya'..naum Allah lbih menyayanginya...seminggu setelah berita gembira itu menemani kami semua, akhirnya ia direntap kembali..pasti ada hikmah disebaliknya.


walau aku pernah menangis, walau aku pernah kecewa, walau aku pernah berduka, namun akhirnya aku sedari..inilah ketentuanNya, inilah kehendakNya, aku hanya insan biasa yang tidak punya sebarang kuasa menahan apalagi memberhentikan segalanya..cume doa seharian yang tidak jemu kutitipkan..semoga adalagi rezki dan amanah yang bakal dikurniakan buat kami. INSYALLAH...


berkat sokongan dan perhatian insan-insan tersayang, aku bangkit. mencari kembali kekuatan untuk meneruskan kehidupan...ketahuilah sesungguhnya permegiannya bukan penutup segala kisah..ya..aku akur...mungkin inilah yang terbaik..dan akhirnya kuteruskan hdup seperti sediakala walau ada ketikanya, aku masih membyangkan 'dia' ada bersamaku...namun..itu hanya ilusi...


hujung tahun 2010...
Alhamdulillah...Dia mendengar doa kami...sekali lagi berita gembira itu membahagiakan ku...kali ini aku menjaganya dgn bersungguh-sungguh..saban hari, pasti kusulami doa, agar 'dia' kekal bersama kami...semoga Allah memberi peluang untuk kami memikkul amanh ini hingga ke-akhirnya...dengan izinNya, Insyallah, tahun 2011, bakal melakar sejarah yang sgt2 manis buat kami..buat keluarga kami..Ya Allah, kau makbulkan doa kami, kau jauhi kami dari kesulitan, kau permudahkan urusan kami, kau berikan kami kebahagiaan di dunia dan di akhirat...


amin ya robbal'amin..


salam...


Go to fullsize image

No comments:

Post a Comment

Please share wif me whatever in ur mind ya. Will revert back to you as soon as possible. :-)