Wednesday, December 7, 2011

TeNtANg LArA HAti


Assalamualaikum...

Hi blog, again...arini rasa cm byk nk dikongsikan...
yeah, klu dlm en3 sblm ni aku merencana kan kisah 2 3 minggu sblm ini...kini pula aku menceritakan kisah lara hati...dan dengan segala kepenatan dan kelelahan yg aku tempuhi kebelakangan ini, terselindung hikmah yang amat basar rupanya..aku berjaya mengawal ingatan pada perkara yg 1 itu. kalau sebelumnya aku terbelenggu, tp alhamdulillah, berkat kesibukan itu, aku tidak lngsung memikirnya..bguskan blog. pling kurang jiwa tenang tanpa dibelenggu rasa sengsara dan kecewa itu...

walaupun semua nya seakan pudar kini, namun aku msih lagi mmpu tersenyum..walau adakalanya aku menangis, senyuman masih ada dibbir, kerna apa? kerna adanya Dia dan dia..alhamdulillah...Dia dan dia banyak membantu aku disaat kepedihan ini datang...Dia memberikan aku sepenuh kekuatan dan kesabaran untuk aku menangani masalah ini dan sering memberitahu bahawa Dia sentiasa ada disisi selagi aku tidak melupakanNya...manakala dia pula menyuntik semangat ku dan meyakiniku bahawa sesungguhnya ini lah lumrah kehidupan, inilah percaturannya dan inilah perjanjiannya...

dengan kasih sayang dan cinta dari Dia dan dia, aku terus bangun...mencari ruang diri sendiri..mencuba utk tidak menyakiti dan disakiti utk kesekian kalinya..mungkin tidak mempeduli dan melarikan diri adalah perkara paling wajar yg patut aku lakukan saat ini. atau lbih tepat lagi tidak mencampuri sgalanya lagi..kerna kehadiran ini adakalanya menambah bara dihati mereka...aku percaya, kbenaran akan terbuka juga akhirnya..kerna setalah segalanya aku berikan takkan sedikit pun tidak di endahkan...setelah banyak yang aku hulurkan takkan sedikitpun tidak diumpamakan..setelah separuh kegembiraan aku biarkan diragut pergi, takkan sedikit kebahagiaan pun tidak tinggal untuk aku...?

aku yakin..kegembiraan pasti akan jadi milikku..kebahagiaan pasti bersamaku akhirnya.. amin..

- wallahualam. -


2 comments:

  1. Salam...
    My Dear...
    Why sound so sad?... Got anything to share ker?!!... Here to hear...

    ReplyDelete
  2. Salam...

    its nothing, test power in writing...its part of the novel..hahaha.. :-)

    ReplyDelete

Please share wif me whatever in ur mind ya. Will revert back to you as soon as possible. :-)