Friday, July 20, 2012

KerNa SaYang...DeMi CinTa

Assalamualaikum w.b.t,


yes, arini nak merepeks psal kisah berkasih sayang..sbenarnya pgi ni ada share ngan ajengku sebuah petikan dlm satu magazine ni tentang sayang sepenuh hati...cinta setengah mati...Exactly! memang banyak kisah cinta begini yang kita dengar saban hari...bagaimana sayng cinta boleh melembutkan hati seseorang...mcam mana sayang cinta boleh menukarkan peribadi seseorang..menjadi yang lebih baik itu dituntut, but, just imagine...andai perubahan ini lebih kepada kemusnahan..rosaknya akidah manusia kerana cinta yang terlalu mendalam...binasanya tamadun manusia kerana cinta yang sangat tulus...musnahnya seorang manusia kerana cinta yang setengah mati....

cinta itu fitrah manusia..tiada salahnya mencintai dan dicintai..salahnya hanya pada kesungguhan yang diletakkan pada cinta yang adakalanya melampaui batas...sehingga kadangkala sanggup melakukan sesuatu diluar batasan pemikiran manusia...sehingga ada waktunya hanya tunduk dengan cinta walau diri diperlakukan tidak ubah seperti seekor lembu yang dicucuk hidungnya. perlukah menjadi begini demi sebuah hubungan yang dinamakan CINTA? perlukah menjadi seorang yang bodoh dungu hanya kerana cinta kasih sesama manusia? agungkah cinta itu andai diri menjadi mangsa? hebatkan cinta kasih yang dipuja andai korban kesudahannya?

aku pernah dengar, kata orang jika kita menyayangi seseorang, jangan beri 100% rasa itu pada si dia. i am totally agreed with this phrase. y? sbb bila kita tinggalkan sedikit peratusan rasa itu untuk diri sendiri, maka kita akan selalu bahagia dan gembira. of coz everyone pray for the success in the relationship they are in, but somehow rather, its not in our hand. its not us to control...the fact is....people change..this is the most important thing that we need to bear in mind...bukan selamanya kita di takuk yang sama...masa akan merubah segalanya...ya! mungkin kita tak berubah dan tak akan berubah, tapi is there any guarantee that our beloved one wont change forever? atau mungkin juga 'perjanjiannya' tidak membenarkan dia bersama kita keakhirnya...who knows???

apepun, yang paling penting, bila kita menyayangi, biarlah cinta itu tidak lebih dari cinta kita kepada Dia Yang Satu. inilah cinta kasih yang kekal abadi selamanya. Dia tidak akan sekali-kali meninggalkan kita selagi kita tidak melupakanNya. berdoalah wahai saudaraku, sahabatku, kekasihku:

Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatan untuk aku terus mencintaiMu.

Ya Allah, jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku padaMu, agar aku tidak terjatuh ke dalam jurang cinta semu

Ya Allah, jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanmu, agar tidak lalai aku merindukan syurgaMu

Ya Allah, jika kau halalkan aku merindui kekasihku, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu.


andai cinta itu mengembirakan, jangan biarkan diri kita menderita kerananya,
andai cinta itu mengasyikkan, jangan biarkan diri kita terluka kerananya,
andai cinta itu membahagiakan, jangan biarkan diri kita terkorban kerananya.

sesungguhnya cinta yang tulus adalah bila kita menyintai dia yang juga menyintai kita dan sama sekali tidak membenarkan airmata kita tumpah kerananya.

- Wassalam -

p/s: Abg,. semoga kasih sayang kita kekal didunia dan akhirah..sentiasa dibawah rahmat dan payung Allah.amin.



No comments:

Post a Comment

Please share wif me whatever in ur mind ya. Will revert back to you as soon as possible. :-)