Wednesday, May 2, 2012

WeeKenD XtVt

Assalamualaikum w.b.t.

dearie blog and followers..arini nak recap xtvt last weekend..eheheh...
last week ari jumaat, me, abang and ajeng went back to our hometown...trip kami tu sempena menyambut kedatangan ezad dan ibunya untuk berbincang dan membuat penetapan bagi majlis bahagia mereka nanti. insyallah...

pas abang balik kije about 11.30 pm kami gerak balik ke kg...pejalanan ok je..even ari cuti but not soo jammed mcm slalu, alhamdulillah...kami sempat singgah ke drive thru utk bli mkanan wat bekal spnjang pejalanan..hehe..kami sampai dlm kul 2.15 am..sorry mak ayah, terpaksa mengejutkan kalian waktu pepagi dingin tu..ikutkan hati, ingat nak balik ari sabtu..but then mengenangkan ibu kat umah sorang2 masak, terpaksalah kami kuburkan niat itu..at least ada aku n ajeng yg tlong ibu masak...

lepas subuh kami terus 'bergasak' di dapur bagi menyediakan juadah untuk menyambut kedatangan ezad dan ibunya, juga 'bakalan' b.cik iaitu izzati..huhu (manis orangnye tau...pandai masak pulak tu..hihi) menu hari tu: udang masak lemak dengan daun gelugor, telur masin, ayam masak sambal cili api, kerang rebus dan kari terung. wa..penuh satu meja bila kitaorang hidang..heheh...

seawal jam 10 lebih pagi bcik sampai dengan ayong, izzati dan wani (adiknya izzati)...dah buat ir, borak-borak, ezad dan ibunya pun sampai..tak lama pastu balang n nisa pulak tiba..dorang start berbincang di luar, aku dan ajeng sibuk 'menyenduk' di dapur..then izzati dan wani pun join..segan agaknya duduk bersama mendengar perbincangan yg berlangsung..lalu mereka menyertai kami..heheh..sambil wat kerja, sambil borak, sambil gelak-gelak..baru kenal tapi dah terasa keserasiannya..semoga hubungan ini berkekalan dan di dalam restu Ilahi..amin..

lepas je menjamu selera, aku ngan abang terpaksa minta diri dulu sebab abg kena masuk kerja petang..mmg agak tergesa2 kerana bimbang jalan akan jam sekiranya kami lambat. nak-nak pulak abang kna report duty seawal jam 2.45 ptg. kami bergerak dari kg lbih kurang jam 1.00 ptg..nasib menyebelahi kami bilamana jalan sangat lancar dan tiada sebarang halangan, syukur Ya Allah.. :-)

walaupun masih belum puas bersama semua, tapi demi abang, terpaksalah aku berkorban sedikit..lagipun lain kali masih punya masa untuk bersama-sama mencipta kenangan..insyallah..

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ok..dats on friday and saturday..now, sunday punya cerita...heheh...

since abang off day ari ahad tu, aku ajak abang pegi pesta buku 2012 kat pwtc..waaa..what a crowd????ramai betul orang..nak jalan pun punya la susah..but then, bila fkir tak selalu dapat chance mcm ni, so kami redah je..mmg ramai publisher2 yang x lpas pluang bukak booth kat sana.. ada yang aku tak pernah dgr pun...tapi mcm biasa la..ape lagi aim aku kalau bukan mencari novel..hehehe..sebelum pegi aku da sempat search novel apa yang aku nak..so bila smp sana trus je cari publisher yg dikehendaki..memamg sedikit mudahlah kerja kami bila dah tahu halatuju..kalau tidak mau berjam-jam kami disana semata-mata nak mencari yang disukai..

aku sempat membeli beberapa biji novel..buat stok untuk 3 4 bulan..hehe..lepas ni tak boleh beli lagi..ni beli pun since ade discounted rate, klu tak tak de juga...hehe..nak2 skrang ekonomi tak berapa menggalakkan...so kenala budget2 skit..hehe..

yg paling best, kami berkesempatan face-to-face dgn some of the author..mmg terbaek la kan..some of it mmg aku kenal, i mean my fav. author gak..paling tak leh lupa jumpa AH (ADAH HAMIDAH)..sowi..bukan jumpe okey..just nampak je n pndang dari jarak dekat tp xbrani nak tegur)..abang suh tergur cakap saya one of ur fan, im also da winner for competition sambung cerpen aritu..hish...xnak aku..segan pulak..takkanlah nk promote n provok plak kan..last2 aku hanya pandang jek..heheh..tapi apepun mmg best..n this kind of event ptut kerapkan lagi..encourage people to read..kan bagus tu..bagi ilmu kat orang...membaca kan jambatan ilmu..hehe..

balik kami singgah makan kat tupai-tupai..mmg aku xpernah pergi restaurant tu, tapi tau la ada such name kan..tempat okla..cara...hehe..presentation menarik, tempat pun menarik..makanan pun ok..ingat nk try buffet dia sbb abang kata best n worth to try..sayangnya, dorang xbuka buffet, maybe weekdays je kot ade n weekend hnya utk order or ala carte je..hhehe...makan-makan...

oklah..banyak da sembang ni..boring lak korang baca kang..hehe..till then,,cau sin cee....


wassalam...

No comments:

Post a Comment

Please share wif me whatever in ur mind ya. Will revert back to you as soon as possible. :-)