Monday, May 14, 2012

AnaK OmaK..a.k.a AnaK EmaK

Assalamualaikum w.b.t,


ai blog..arini takde benda nk merepek sgt cuma a piece of story sempena Hari Ibu semalam. well, as usual, klu tak blik kg ms hari ibu, kami hanya titipkan ucapan dan salam dari kejauhan utk ibu tersayang..but then, dunno y this time i feel very touching..rasa cam terharu pun ada..mmg mengalir airmata la dibuatnya..aku hanya call omak je tepat jam 12.00am 13/5/12. on da day itself la kiranya..tak tau anak yang keberapa wish since adik2ku yang bertiga ada kat umah kan..sure dah mendahului aku yang jauh dimata ni..heheh...but, doesn't matter, its the thought that counts right?..hehe..i love u omak..muahh..kesahnya...:-) (sorry that some of the sentences in this conversation is in 'negori slang' k..huhu)


*start*


A: Assalamualaikum
O: Waalaikumsalam..
A: Buek apo mak? Da tido ko?
O: Bolom..baru abih tengok cerekarama ha.
A: Yang lain da tido ko?
O: Bolom laie.
A: Yolah, sajo yo ha..mak, selamat hari ibu, smoga pnjang umur, murah rezki, bahagia selalu (abang pun sambut kat belakang, selamat hari ibu, mak)
O: iyo, timo kasih
A: timo kasih, lahirkan kito, jgo kito, bosarkan kito..
O: Iyo, samo-samo
A: halalkan makan minum kito, halalkan susu bagi kat kite
O: Iyo..sob..sob..hish, sodih pulak..kau lah ni cakap macam-macam
A: Boto la. Ampunkan doso kito, salah silap kito
O: Iyo, takdo salah doh, takdo doso doh..awak anak yang baik..
A: uwaa...(siyes aku nangis bila dngar mak cakap cenggini)
O: kau ni buek omah sodih yolah..
A: omakla..en da nangih ni..sob..sob..sob..Ayah mano, adk, blang n chobi moh mano? (ceh, aku tukar topik sbb suara memasing da len mcm, penuh dgn emosi..huhu)
O: ayah poi kenduri, adk bru lpeh tgk cerekarama, nisa da tido, blang poi mancing
A: la sompek yo mancing lai..ish..ish..ish
O: Chobie ado dalam bilik ntah buek apo tah..
A: hmm, yolah, kim salam lah kek sumo e yo..
O: iyo
A: k, sayang omak (abang pun sahut gak, syg omak)
O: sayang anyah, sayang bad
A: k..bye..assalamualaikum
O: bye, waalaikummussalam.


*end*


pastu aku sambung gak nanges..siap lap-lap airmata..cite kat abang, mak cakap ayang takde salah..mak cakap ayang ank yang baik..smbil sedu nanges..abang senyum je..abang cakap..ayang memang anak yang baik..(sambil usap aku)..aku suka...hehe..then benti nanges..


itulah yang aku doa dan harap saban hari..moga dijauhkan dari menyakiti sekeping hati mak..smoga dia tidak tersinggung atau pernah terasa hati denganku..kerna aku yakin, sebagai seorang manusia yang normal, aku tidak akan pernah lari dari melakukan kesalahan..dengan selaut doa semoga mak sentiasa memaafkan segala kesilapan dan kekhilafanku..tanpa dia, tiadalah aku di dunia ini..


kalaulah mak bisa melihat sekeping hati aku, pasti dia meyakini bahawa aku sangat-sangat-sangat meyayanginya, menyanjungnya dan memerlukannya..semoga kasih kami kekal didunia dan akhirat...amin..


- wassalam -

2 comments:

  1. sebenarye semua anak pon nak dengar ibu die ckp mcm tu...kak, seronok ye... :)

    ReplyDelete
  2. kan...sangat seronok dan teruja..sungguhhhh...smileeee ah... :-)

    ReplyDelete

Please share wif me whatever in ur mind ya. Will revert back to you as soon as possible. :-)